Opdrachten na bijeenkomst 2
‘randvoorwaarden voor coaching’
Deze opdrachten doe je voor jezelf. Je hoeft de opdrachten niet op te sturen naar jouw docent.
De volgende lesdag gaan we er wel wat mee doen.
- Omschrijf voor jezelf elke randvoorwaarden (Veiligheid | Erkennen/ waarderen | Autonomie | Zingeving) met de daarbij behorende angsten en opbrengsten.
Ga voor jezelf eens na waar jouw 'huiswerk' ligt met betrekking tot deze randvoorwaarden. Waar voel jij jouw kracht? Waar voel je dat je nog wat werk te doen hebt. Omschrijf dit voor jezelf en bedenk jouw eigen 'huiswerk' hiervoor. De volgende lesdag vragen we je om te delen wat jij hebt ontdekt en hoe je ermee om bent gegaan.
- Beantwoord voor jezelf de vraag:
als ik in mijn kindertijd een coach had gehad, waar zou die coach mij dan bij hebben kunnen helpen?
Kijk vervolgens naar jezelf nu en zie jouw kleine jij voor je. Wat zou je tegen jouw kleine jij zeggen? Wat zou je doen? Hoe zou je de kleine jij kunnen laten verbinden met de essentie? Met wat nodig is? Waar heeft jouw kleine jij behoefte aan als je kijkt naar de 4 randvoorwaarden. Wat zou dan de eerste stap zijn?
- Als er nog inzichten zijn rondom de tweede bijeenkomst die vragen om actie, maak daar dan jouw eigen huiswerkopdracht van.
VOORBEREIDING VOOR DE VOLGENDE LESDAG
Bedenk zoveel mogelijk vragen die je kunt stellen aan ouders en kinderen tijdens de eerste ontmoeting. Dit hoeft geen perfecte vragenlijst te zijn, maar een eerste opzet.
Voel ook bij elke vraag ‘is dit zinvol, voelt dit goed om deze vraag zo te stellen?’
Je kunt ook eens rondneuzen op internet, wat andere kindercoaches zoal als vragen stellen. Er zijn kindercoaches die hun intake vragenlijst online hebben staan.
Tip: hoe uitgebreider de lijst, hoe ingewikkelder het wordt. Dus hou het simpel!
Wanneer je al een intakevragenlijst hebt, omdat je al een praktijk hebt of werkt met intakevragenlijsten, bekijk deze dan nog eens en werk hem eventueel bij
Heel veel plezier met de opdrachten en tot de volgende lesdag.