algemene voorwaarden

Een door de Acacia Coach Academie BV ontvangen inschrijfformulier geldt als bevestiging van deelname aan de gekozen scholing bij de Acacia Coach Academie BV en acceptatie van de voorwaarden zoals hieronder genoemd. Wij hanteren een termijn van 14 dagen bedenktijd nadat wij de ontvangst van het inschrijfformulier en deelname aan de opleiding hebben bevestigd.

Opleidingskosten
Elke eerste van de maand waarin de opleiding start ontvangt de deelnemer de factuur met het totaal- of het overeengekomen termijnbedrag voor de opleiding. Deze factuur dient binnen de in de factuur genoemde termijn te worden voldaan. Mocht de betaling door onvoorziene omstandigheden niet lukken, dient de deelnemer voor de vervaldatum contact op te nemen. Wanneer de betaling niet binnen de gestelde termijn is gedaan ontvangt de deelnemer eenmalig een herinnering via de mail. Is de betaling 14 dagen na de herinnering nog niet voldaan wordt € 40,00 administratiekosten in rekening gebracht.
Wanneer de werkgever de factuur betaalt, wordt de factuur naar de deelnemer verzonden. De deelnemer is te allen tijde verantwoordelijk dat deze factuur bij de juiste personen terecht komt. Eventuele correspondentie over de factuur en de betalingen gaan dan ook altijd via de deelnemer.

Annuleren
Inschrijving kan tot vier weken voor aanvang kosteloos worden geannuleerd.
Tot 14 dagen voor aanvang vindt 50% restitutie op het totaalbedrag van de opleiding plaats.
Daarna is geen restitutie mogelijk. Het is wel mogelijk om dan een ander in de plaats te sturen. Een telefonische intake van de plaatsvervanger behoort tot de voorwaarden.

Overmacht
Het kan voorkomen dat door overmacht een lesdag of cursus geen doorgang kan vinden. Het instituut zal op dat moment alles in het werk stellen om een passende oplossing te vinden voor alle partijen.

Niveau van de opleidingen
De scholing bij de Acacia Coach Academie BV is er specifiek op gericht om diegenen die beroepshalve met grote en kleine mensen werken extra inzichten en instrumenten aan te reiken om de uitoefening van hun beroep te ondersteunen en/ of in een eigen praktijk vorm te geven.
We vinden praktijkervaring enorm belangrijk, maar onderschrijven ook het belang van een gedegen kennis. We vinden het namelijk een must dat je inzichten kunt onderbouwen. Er zit een redelijk tempo in de lessen. Door de tussenliggende weken is er tijd genoeg om de lesstof verder te bestuderen en de praktijk en theorie te verwerken.

Locaties
De bijeenkomsten van de opleidingen worden gegeven op meerdere locaties in Nederland.

De online opleiding wordt aangeboden via ZOOM.

Lestijden
De lestijden zijn elke lesdag van 10:00 tot 16:30 uur. Wanneer de te behandelen stof een kleine uitloop van de les vereist, wordt het onderwerp nog zoveel mogelijk afgerond. Dat kan betekenen dat af en toe de les uitloopt, maar dat zal slechts een enkele keer zijn. De lesruimtes gaan een kwartier voor de aanvang van de les open. De koffie en thee staan dan klaar.

De lestijden voor de online opleiding zijn van 09:00 tot 11:30 uur met een uitloop naar 12:00 uur (in overleg met de deelnemers).

Thuisopdrachten
De deelnemer moet rekenen op 3 tot 6 uur aan thuisopdrachten per week voor het doornemen van de aangegeven literatuur, en het oefenen van de lesstof. Naast de aangereikte lesstof raden wij van harte aan ook de aanbevolen boeken van de literatuurlijst te lezen. Ze vormen een waardevolle verdieping van de lesstof, en
kunnen aanzetten tot kritisch denken en evalueren.

Literatuur
In de opleidingen wordt materialen en een schrijfmap uitgereikt wat bij het cursusgeld is inbegrepen. Literatuurtips, artikelen en informatieve filmpjes worden tijdens de lessen doorgegeven.

Tarieven
Op de websites worden de actuele tarieven vermeld.

Eigendomsrecht
Alle intellectuele eigendomsrechten op het gebruikte lesmateriaal zijn en blijven bij het instituut of bij de rechthebbende van het intellectuele eigendomsrecht.

Auteursrecht (copyright) ©
Het lesmateriaal dat indien nodig ter ondersteuning van de lessen wordt uitgereikt, is uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik. Het is niet toegestaan om deze zonder toestemming te vermenigvuldigen, aan derden door te geven of er uit te publiceren, in welke vorm dan ook. Hetzelfde geldt voor de gemaakte aantekeningen over de inhoud van de les; deze zijn slechts voor eigen gebruik en mogen op geen enkele wijze verspreid worden, behalve wanneer de docent hier toestemming voor heeft verleend.

Lesmaterialen
De benodigde lesmaterialen voor de opleidingen worden zoveel mogelijk door de opleidingen verzorgd. Echter kan het voorkomen dat deelnemers voor een volgende lesdag bepaalde materialen zelf mee moeten nemen. Dit wordt duidelijk van tevoren aangegeven.

Vertrouwelijkheid
De deelnemer dient alles wat in de lessen wordt ingebracht door medestudenten en trainers, zowel vragen als voorbeelden, als vertrouwelijke informatie te beschouwen en niet naar buiten te brengen. Alleen op deze manier kan een open uitwisseling gegarandeerd worden waarbij de privacy van mededeelnemers en trainers volledig wordt gerespecteerd.

Met schriftelijke en mondelinge informatie die het opleidingsinstituut en de trainer ontvangt wordt conform de wettelijke eisen vertrouwelijk en professioneel omgegaan.

Verantwoordelijkheid
De opleidingen bevatten naast theorie ook praktische werkvormen die door de deelnemers worden geoefend.
Wanneer een deelnemer bepaalde oefeningen om welke reden dan ook niet kan of wil doen, is deze daar niet toe verplicht.
De deelnemer maakt hierin een eigen volwassen keuze en bewaakt de eigen grenzen.
De docenten zijn niet verantwoordelijk voor kwetsuur als gevolg van het oefenen van de werkvormen.

Ontbinding van de overeenkomst
In het voorkomende geval dat een deelnemer door gedrag of anderszins problemen veroorzaakt dan wel de uitvoering en voortgang van de lessen verstoort, kan de docent besluiten de overeenkomst met de deelnemer eenzijdig te ontbinden. De deelnemer krijgt, voordat tot ontbinding wordt besloten, eerst nog een kans tot
verbetering. Hij/zij wordt daartoe voor een gesprek uitgenodigd om de problematiek te bespreken en afspraken te maken. Blijkt de deelnemer onvoldoende verbetering te tonen, dan wordt alsnog tot ontbinding overgegaan. De deelnemer wordt dit schriftelijk en met redenen omkleed meegedeeld. In ernstige gevallen en bij wangedrag kan per direct de toegang tot de opleiding worden ontzegd.
In geval van ontbinding op basis van probleemgedrag is er geen recht op restitutie van het cursusgeld voor het lopende jaar.

Klachtenregeling (stappenplan wanneer je een klacht hebt)
Alle directieleden, docenten en medewerkers van de Acacia Coach Academie BV zullen alles in het werk stellen om iedere deelnemer zo goed mogelijk te begeleiden. Echter kan het voorkomen je toch een klacht hebt.

Doel van de klachtenregeling
Om klachten van klanten / cliënten / studenten van de Acacia Coach Academie BV naar ieders tevredenheid op te lossen.
Om van de klacht te leren en daar waar nodig wijzigingen aan te brengen in onze manier van werken.

Procedure klachtenregeling
Allereerst vragen wij jou om in gesprek met jouw docent te gaan over jouw klacht. Wanneer dit lastig voor jou is dan kun je ons instituut vragen om een neutrale derde persoon bij het gesprek aanwezig te laten zijn. Het mailadres waar jij je klacht/vraag aan kunt richten: info@acacia-coach-academie.nl

Wanneer je jouw klacht met jouw docent communiceert zal jouw docent uiteraard hem/ haar best doen om voor jou en voor hem/ haar tot een bevredigende oplossing te komen. Maar komen jullie er samen niet uit dan kun je jouw klacht indienen bij ons opleidingsinstituut. We willen je vragen om jouw klacht schriftelijk via e-mail of post naar ons te sturen
Ons postadres:
Acacia Coach Academie BV
t.a.v. afdeling klachten
Kruizemuntstraat 627
7322LW Apeldoorn
info@acacia-coach-academie.nl

Wij zullen op jouw klacht binnen 1 week schriftelijk reageren en een afspraak met je maken om elkaar te ontmoeten en zo samen te zoeken naar een voor alle partijen werkbare oplossing. Wij streven ernaar om deze oplossing zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 4 weken te hebben gevonden.

Registratie en bewaartermijn
Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van 2 jaar bewaard.

Slotbepalingen
Openbaarheid van de klachtenregeling.
De directie van Acacia Coach Academie BV legt deze regeling voor elk lid of klant ter inzage en stelt alle belanghebbenden middels de website op de hoogte van deze regeling.

Wijzigingen van het reglement
In gevallen waarin de regeling niet voorziet, beslist de directie van Acacia Coach Academie BV.

Signaleren knelpunten door deelnemers
Deelnemers kunnen schriftelijk aan de directie van de Acacia Coach Academie BV kenbaar maken welke voorzieningen, onderwerpen binnen de instelling voor verbetering vatbaar zijn dan wel bemiddeling behoeven. Hiertoe wordt door deelnemer pas overgegaan nadat het onderwerp is voorgelegd aan de naar het oordeel van de deelnemer direct betrokkenen, en er geen antwoord is ontvangen binnen een redelijke termijn.

Meer informatie
Wil je meer informatie over de Acacia Coach Academie?? Neem dan contact op via de contactgegevens die je onderaan deze pagina vindt. Je kunt ook gebruikmaken van het contactformulier om jouw vraag te stellen. Wij informeren je graag vrijblijvend over de mogelijkheden.